• 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marc I3 stelt zich voor

Hallo iedereen, ik heb een I3 zonder rex. Momenteel zit ik na 6 maanden op 17,500 km. Geweldig leuke wagen. Graag zou ik jullie ervaringen (+ en -) willen lezen. Mocht ik jullie kunnen helpen met een ervaring, dan zal ik dat niet nalaten te doen. Mvg. Marc I3
Antwoord

Welkom Mark!

Allereerst van harte met je lidmaatschap hier natuurlijk. Leuk dat je ervaringen wilt delen! Waarom is jouw topic zo genoemd vraag ik mij af?

Wat is jouw beste ervaring met de BMW i3 BEV?
- BMWi3-forum.nl; Het enige echte Nederlandse BMW i3 Forum voor Nederland en Belgïe - 
Antwoord

Hallo Marc, welkom op het forum, ook namens mij.
Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller sinds begin maart 2015. Daarbij ong. 300 km Rex.
Tot nu toe heb ik nog geen negatieve ervaringen. Ik stap nog steeds met een grote glimlach in de i3.
WJ
WJi3
Antwoord

(05-08-2015, 08:19 PM)BMWi3 schreef: Welkom Mark!

Allereerst van harte met je lidmaatschap hier natuurlijk. Leuk dat je ervaringen wilt delen! Waarom is jouw topic zo genoemd vraag ik mij af?

Wat is jouw beste ervaring met de BMW i3 BEV?

Beste webmaster, een familiewagen die rijdt als een sportwagen is altijd de leukste ervaring.  Jammer dat het actieradius hierdoor snel afneemt.  Maar ja voor wat hoort wat.   Topic: gratis opladen.  Eigenlijk was ik zoek op het internet naar een algemene lijst waarbij er gratis kon opgeladen worden (enkele doen dit om elec. auto te promoten).  Jammer genoeg vond ik deze niet.  Daarom dacht ik misschien al eens te starten met het opsommen van een aantal mogelijkheden om gratis te laden.  
Shoppingcenters in Maasmechelen village (mennekes), shopping sint-niklaas (220V stekker), alle Ikea winkels (mennekes),  bij 3 vestigingen van Lidl (B) 5 euro voor een laadpas, dan kan je 1 uur gratis opladen tot eind 2015.  Hopelijk zijn er nog leden die de lijst kunnen aanvullen.

(10-08-2015, 09:22 AM)WJi3 schreef: Hallo Marc, welkom op het forum, ook namens mij.
Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller sinds begin maart 2015. Daarbij ong. 300 km Rex.
Tot nu toe heb ik nog geen negatieve ervaringen. Ik stap nog steeds met een grote glimlach in de i3.
WJ

Hallo WJ,

300km met rex op 10.000 km dit is waarom ik geen rex genomen heb.  Je bent toch wel een beetje minder gerustgesteld, maar als je wat uitkijkt lukt het toch telkens wel.  Als ik wat ver moet dan rij ik gewoon wat zuiniger.  Het is me al een paar keer gelukt om 170 km te rijden met 1 volle batterij. (eco +) en gedeeltelijk op hoofdwegen.  

Groeten, Marc
Antwoord

Dat ik een REx heb gekozen heeft natuurlijk ook te maken met de range-anxiety. Ik heb totaal geen ervaring met electrisch rijden! Op basis van mijn huidige ervaringen is het niet onwaarschijnlijk dat een volgende auto een BEV gaat worden, Zeker als er tegen die tijd (nog een jaar of vier schat ik) wat meer range in de batterij zit.
De REx dekt voor mij de overstap van fossiele brandstof naar electrisch rijden.
WJi3
Antwoord

Voor het eerst enkele langere ritten gemaakt binnen Nederland. Tot nu toe kon ik mijn ritten telkens in één keer te doen, of hooguit met één keer kort aan de snellader. Als voorbereiding de route uitgezet, en daarbij de mogelijke snelladers bekeken. Als je het een beetje netjes uitwerkt, zijn er in Nederland voldoende snelladers om vrijwel overal te komen.
Ik ben vanuit de Betuwe naar Friesland gereden. Daarbij op de heenweg geladen bij Fastned (Bornheim en De Weeren). Telkens 20 minuten en 12 kWh. Ter plaaste een L2 lader gebruikt, en op de terugweg wederom Fastned, Het Veen (20 minuten , 12 kWh) en De Brink (het lukte net niet in één keer, dus daarom twee keer laden op korte afstand. Die laatste lading was dan ook snel klaar).
Bij Het Veen bleek er maar één DCC lader te zijn, en daar stond net een i3. Die was gelukkig snel vol.
De lader bij De Brink gaf mij na het starten eerst een foutmelding, maar een nieuwe poging was wel succesvol.

Dus alles bij elkaar een erg goede ervaring.
WJi3
Antwoord

Hi WJi3

Dat gaat lekker! Ik heb nu ook een REx sinds enkele weken. Ik ga hier binnenkort even een post over plaatsen. En deze dan bijhouden voor het nageslacht.

Maar als voorproefje: laatst op 1 dag 180km gereden waarvan 10km op de REx. De snelladers zijn toch wel top. Ik hoop dat ze die in België ook verder gaan uitrollen langs de belangrijke snelwegen.

Smile
- BMWi3-forum.nl; Het enige echte Nederlandse BMW i3 Forum voor Nederland en Belgïe - 
Antwoord

Dat betekent dus wel 170 km op één lading. Dat haal ik noooooooit. Bij gunstige temperatuur heb ik ooit een keer 130 km gehaald. Bij Ecopro en heel netjes rijden, dus max. 100 km/h. Er lijkt dus wel behoorlijk verschil tussen de accu's te zitten.
WJi3
Antwoord

Thanks a lot for sharing the excellent Information ..............

BMS College of Engineering Admission
Dayananda Sagar College of Engineering admission
MS Ramaiah Institute of Technology admission
Antwoord

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)