• 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
thuis opladen batterij

Ik ben hier nieuw.
Bij het opladen van mijn batterij (i3 jaargang 2015) loopt de kilometerteller mee met de mate van opladen. In de winter veel minder km dan in de zomer. Rond deze tijd (juli 2017) laadt mijn batterij op tot meer dan 145km. Eigenlijk steeds meer: eerst tot 160km, later tot 170km, laatst tot zelfs 189km. Dan pas slaat het opladen vanzelf af. Leuk is dit want ik kan er inderdaad bijna in realiteit zoveel kilometers mee doen. Maar laatst kreeg ik bij het starten een bericht op het scherm dat, als de batterij een volgende keer weer zover zou opladen, dit zou moeten nagezien worden. Dus dat betekent dat ik mijn wagen niet meer onbezorgd kan opladen? Blijkt ook dat het opladen van de laatste kilometers héél lang duurt: zo'n 15min per kilometer.
Iemand daar ervaring mee?
Antwoord

Beste Croene,

WOW, ik ben verbaasd over jouw range, mijn I3 REX 2014 (60 Ah) geeft bij betere temperaturen maximaal 130 Km aan range te zien, in de Eco pro plusstand is dat ongeveer 20 Km meer maar om die kilometers dan ook daadwerkelijk te halen moet ik wel veel achter vrachtwagens blijven hangen ....
IS er bij mij iets mis of heb jij gewoon een uitzonderlijk goede accu ?
Is het een idee om hier een afzonderlijk item va te maken, het vergelijken met elkaar zou een goed inzicht kunnen geven in dit vraagstuk.

Wie wil hier zijn ervaringen over het rangevraagstuk delen ?

Groet Ernst
Antwoord

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)