BMWi3-Forum.nl

Volledige versie: Laadfout
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Nu rij ik sinds drie maanden een i3 en heb wel eens "laadfout".
Dan probeer ik de stekker er opnieuw in te doen maar dat helpt eigenlijk nooit direct.
Pas na verscheidene keren gaat hij dan eindelijk laden.
Vandaag ook weer een aantal minuten staan te klooien...heel irritant.
Ook komt het wel eens voor dat ik bij terugkeer bij mijn auto de stekker er niet uit krijg.
Pas na veelvuldig de auto vergrendelen en daarna weer ontgrendelen komt hij los.
Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens weer wel, niet echt eenduidig.
Ik laad eigenlijk alleen op de zaak want dat is gratis, ook wordt de auto thuis soms wel 5 dagen niet geladen om uiteindelijk op de zaak weer te gaan bijladen.
Iemand enig idee waarom dit verschijnsel soms optreedt en hebben meer mensen daar last van?

Mvg Dennis.

PS Ik heb nog premium garantie dus...
Bij de dealer is het motortje van de vergrendeling van de laadkabel vervangen.
Schijnt vaker voor te komen.
Die van mij is van 12-2013 en heeft nu zo'n 45.000km gereden dus pak 'm beet, 500 keer geladen.
Is er ├╝berhaupt nog iemand op dit forum actief aangezien er geen enkele reactie op mijn vraag kwam?
Toch wilde ik even mijn bevindingen hier kwijt, je weet nooit of er mensen baat bij hebben.

Grtz Dennis
(09-08-2017, 10:21 AM)Dennis schreef: [ -> ]Bij de dealer is het motortje van de vergrendeling van de laadkabel vervangen.
Schijnt vaker voor te komen.
Die van mij is van 12-2013 en heeft nu zo'n 45.000km gereden dus pak 'm beet, 500 keer geladen.
Is er ├╝berhaupt nog iemand op dit forum actief aangezien er geen enkele reactie op mijn vraag kwam?
Toch wilde ik even mijn bevindingen hier kwijt, je weet nooit of er mensen baat bij hebben.

Grtz Dennis

Hallo Dennis,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn BMW dealer kende dit probleem blijkbaar niet want de diagnose alleen was al behoorlijk prijzig (63,-) (welke dealer heb jij ?) .
Ik heb geen garantie meer en zie dat het betreffende motortje ongeveer 100,- kost plus 150,- arbeidsloon !!!

Groeten Ernst